Denne helgen….

Annenhver helg er jeg helt for meg selv.  Tiden er min.  Jeg kan spise hva jeg vil og når jeg vil, om jeg vil, sove så lenge jeg vil, være ute så lenge jeg vil.  Jeg har en frihet som er ganske deilig disse helgene.  Det har vært en prosess å gå fra familieliv til denne enslige statusen annenhver helg.  Men nå nyter jeg det, og jeg trenger det.  Denne helgen er en slik helg.  Og jeg har mange planer.  Egentlig har jeg lyst til mer enn jeg har tid til.  Jeg har lyst til å gå på BIFF, jeg har lyst til å trene, jeg har lyst til å shoppe, jeg har lyst til å rydde litt, jeg har lyst til å gå turer i byen og i skogen.  Jeg har lyst til å invitere venner på et glass vin, jeg har lyst til å være alene. Jeg har lyst til å ligge på sofaen og lese bok eller se tv.  Jo ..og enda er det mye mer….

Men det er simpelthen ikke tid til alt, det ville bare bli stress.  Men noe skal det bli. Og noe skal være av det jeg håper jeg kunne få gjort.  Jeg må bare bestemme meg for å gjøre en ting av gangen.  For det er mitt store mål for tiden.  Å gjøre en ting av gangen.  Ikke som akkurat nå.  (Nå ser jeg TV og skriver blogginnlegg…)

Dersom man gjør en ting av gangen kan man konsentrere seg så fantastisk mye bedre.  Man blir langt mer effektiv også.  Å være tilstede i nuet, være tilstede i det man gjør -det betyr  faktisk å være tilstede i eget liv. Og det er jo kanskje det viktigste for meg akkurat nå. 

Jeg har vært syk hele uken og arbeidsuken har derfor blitt ganske tøff.  Så jeg er trøtt og sliten i dag, fredag.  Så i dag gjør jeg ingenting. Men jeg skal legge meg på et kaldt, deilig, luftig soverom i rent sengetøy.  Hvert øyeblikk!  Så skal jeg sove til jeg våkner.  Deretter skal jeg ta en lang morgen, lese avisene jeg kjøpte i dag, drikke min kaffe og strekke meg godt.  Så skal jeg ta en laaang varm dusj. Finne noen behagelige klær. Rydde huset, vaske klær, støvsuge og vaske gulv. (ca 2 timer)Det neste jeg skal da, er å ta meg en tur til byen, finne meg en film på BIFF, kanskje treffe en venninne som vil det samme.  Så må jeg innom en babybutikk og kjøpe presanger til to naboer som akkurat har fått baby.  Jeg skal spise i byen med venner og kjøpe alle lørdagsavisene. Så skal jeg gå hjem og ikke gjøre noe annet enn å kose meg og legge meg tidlig. 

Søndag våkner jeg uthvilt, tar på meg treningstøy og drar på trening. Jeg har lovet meg selv en deilig søndagsmiddag, så jeg lager lammefrikasse som vi også kan ha til middag på mandag når vi er to igjen. Middagen tar lang tid og da skal jeg lese alle avisene mens jeg hører på radio.  Om kvelden er det min SPA-dag og herlige chic-flicks på TV.  Kanskje jeg til og med skal lakkere neglene?

Det jeg ikke skal gjøre denne helgen er å rydde kjøkkenskapene og vaske dem.  jeg skal ikke omorganisere vaskerommet, jeg skal ikke invitere noen denne helgen, jeg skal ikke gå tur i skogen, jeg skal ikke vaske bilen, eller sommerdekkene jeg tok av i går, jeg skal ikke tømme sommerkrukkene for jord…..(noe jeg burde…..) Jeg skal ikke scrappe, selv om jeg har litt lyst. Jeg skal ikke velge ut bilder som skal fremkalles av de 5000 bildene jeg har tatt siden jeg ble digital, men det må gjøres snart.  (5000 skal bli ca 600 tenker jeg)

Jeg skal ha mest FRI denne helgen!!!!  Og jeg skal prøve å sørge for at det er masse stillhet rundt meg.  Så blir jeg nok klar for en ny uke på mandag!

Jeg har registrert meg på http://bloggurat.net/minblogg/registrere/b16b8d1b3f334e4397d0506323a0e5a81c063b4a

Jeg har plassert min blogg i <a href=»Askøyhttp://bloggurat.net/kart/registrere/13602/askoey»>Askøy</a> på <a href=»norske» _mce_href=»http://bloggurat.net/kart/»>norske»>http://bloggurat.net/kart/»>norske bloggkart</a>!

Ha en deilig helg alle sammen!

Om grosblogg

48 år gammel , mamma til Nikolai. Blogger om det som opptar meg, om scrapping og huslige ting.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

